Güncel Piyasa ve Ekonomi Yorumları
Analizler

CLEBI 3Ç20 Bilanço Analizi

Çelebi (CLEBI) 3Ç20 döneminde 46. 3 mn TL zarar açıkladı. 2Ç’de açıklanan zarar 117 mn TL seviyesinde idi. Ciroda yıllık olarak %22 azalma var. Ancak verilen yer hizmetleri dışında diğer kalemler ciroyu destekledi. Şirket zarar açıklamasına karşın haziran ayında sınırlı açılma 3Ç’de sınırlı da olsa ciroya görece olumlu etkisi oldu. Şirketin yazdığı yüksek kur farkı gideri net karı ciddi anlamda baskıladı.

3Ç’de esas faaliyet karı %28 geriledi. FAVÖK aynı dönemde %19 azalarak 156.3 mn TL oldu. Brüt kar marjı 3Ç’de yıllık olarak 2.5 puan azalarak %36.48 oldu. FAVÖK kar marjı ise 1.1 puan artışla %34.44 olarak gerçekleşti.

Normalleşme döneminde nispeten yolcu sayısında artış görsek te şirketin 3Ç finansal sonuçlarındaki baskı devam etti.

9 aylık dönemde iç hatlarda 2019 yılına kıyasla hizmet verilen uçuş sayısı %41.7 azaldı. Dış hatlar ise %78.5 daraldı. Türkiye’de toplam gerçekleşen uçuş sayısı %61.8 azaldı. Aynı dönemde Macaristan’ın hizmet verdiği uçuş sayısı geçen yıla göre %46 azalırken, Hindistan’ın uçuş sayısı %43.2 azaldı.

Türkiye’de 2020 yılının Ocak-Eylül döneminde, geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla kesin olmayan sonuçlara göre iç hat ticari uçak trafiği %43,6; dış hat ticari uçak grafiği ise %63,8 düşüş kaydetmiştir. Bu sonuçlara göre toplam ticari uçak trafiği %54,3 düşüş göstermiştir.

Çelebi’nin 30 Haziran sonundaki net borç pozisyonu 1.186 mn TL iken, 30 Eylül Sonunda bu rakam 1.296 mn TL’ye sınırlı yükseldi. Buna karşın net borç/FAVÖK rasyosunu 3.6 seviyesi ile normal karşılıyoruz. Cari oran 0,85 ve likidite oranı 0,82 ile normal seviyelerde. Çelebi’nin şimdilik borç çevirme sorunu görünmüyor.

Değerlendirme 

CLEBI’nin zarar açıklaması sürpriz değil. Haziran ayından itibaren kısıtlamaların kademeli olarak kaldırılması Şirket’in 3Ç finansallarına nispeten ılımlı olarak yansıdı. Bugün gelen aşı haberi ile şirket hissesinde sert yukarı yönlü eğilim yaşandı.

Havacılık sektörü şirketleri salgından dolayı en sert dönemini yaşamış olabilir. Dolayısıyla aşı haberinin olumlu yansımasını Şirket hissesi üzerinde hissetmeye devam edebiliriz. Aşı haberlerinin etkisi CLEBI’de etkili olmaya devam edebilir. Tüm bunlarla birlikte aşıya yönelik süreç şimdilik net değil. Dolayısıyla havacılık sektöründeki olumsuz hava 4Ç’de de sürebilir.

YASAL UYARI: Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.