Güncel Piyasa ve Ekonomi Yorumları
Analizler

OTKAR 3Ç20 Bilanço Analizi

Otokar (OTKAR) 3Ç dönemde yıllık olarak %45 artışla 147.7 milyon TL net kar açıkladı. Net kar geçen çeyreğe göre %2 geriledi. Piyasa beklentisi 122 milyon TL net kar yönündeydi. Net kardaki olumlu sapmada ertelenen gider kalemler ve kurlardaki artışın etkisi hissediliyor.

3Ç dönemde ciro yıllık olarak %3,3 sınırlı artışla 613.1 milyon TL oldu. Esas faaliyet karı yıllık olarak yatay kaldı ve FAVÖK geçen yıla göre %3 artarak 145.4 milyon TL olarak gerçekleşti. Esas faaliyet karı ve FAVÖK’te geçen çeyreğe göre sırasıyla %32 ve %28 düşüşler dikkat çekiyor.

Kar marjları 3Ç’de neredeyse yatay kalmış denilebilir. FAVÖK marjı %27,3 ve brüt kar marjı ise %40 ile yıllık olarak neredeyse değişmedi. Ancak 2Ç’ye göre 2 – 6 puan gibi düşüşler dikkat çekiyor. Ancak 2Ç göre marjlardaki daralma bekleniyordu.

9 Aylık Sonuçlar

Otokar satışları, geçen yıla göre % 7 azalarak 1.749 milyon TL olarak gerçekleşti (2019/9A 1.877 milyon TL). İhracat geliri 1.279 milyon TL olarak gerçekleşirken (2019/9A 1.530 milyon TL), toplam ciro içindeki payı % 73 oldu. (2019/9A %82).

Bu sonuçlara göre Otokarın 2020 yılı dokuz aylık dönemde net karı 320 milyon TL oldu. Geçen yılın aynı dönemine göre net kar 8 arttı.

Satışlar

Satış Gelirleri 3Ç20’de %3,3 artarak 613.1 milyon TL oldu. 3Ç dönemde yurtiçi satışlar %95 artarken, yurtdışı satışlar %19 geriledi. İhracat 132 milyon $ oldu. 6 aylık dönemde toplamda satışlar %11 düşüşle 1.136 milyon TL oldu.

Yılın dokuz ayında ise yurtiçi satışlar %36 arttı İhracat %16 geriledi. Aynı dönemde toplam üretim adet bazında %4 artarken, satış %14 geriledi.

9 aylık dönemde bakiye siparişler 195 milyon $, 19 milyon € ve 570 milyon TL’den oluşmaktadır. Backlog, 8×8 zırhlı araçlar ve otobüs siparişlerinden oluşmaktadır.

Otobüs segmentin 3Ç’de 420 otobüs üretildi, 385 satış gerçekleşti. Kamyon segmentinde ise 102 adet üretim olurken, 96 adet satış oldu. Kar marjı en yüksek olan zırhlı araçlarda ise 42 adet araç üretildi. 22 adet satıldı.

Ciro dağılımı içinde zırhlı araçların payı %42,7 ile geçen yılın aynı dönemine göre arttı. Otobüs satışlarının ciro içindeki payı %40.4 oldu.

Net borçta sınırlı gerileme var. Haziran sonu itibariyle sonu itibari ile net borç rakamı 1.184 milyon TL iken eylül sonu itibariyle net borç 1.089 milyon TL oldu. Net borç / FAVÖK oranı 2.4x seviyesinde bulunuyor. OTKAR için bir borç sorunu bulunmuyor. Cari oran 1.53x likidite oranı 0.79x gibi yüksek ve ideal seviyelerde. Borç çevirmede sorun görünmüyor.

Değerlendirme

OTKAR için İNA, fd/favök ve fd/satış yöntemlerine göre gelecek 12 aylık döneme ait hesapladığımız hedef fiyatımızı 183TL olarak koruyoruz. Bugün hisse %7 yükseldi ve kritik direncine ulaştı. Teknik olarak zirve seviyesi olan 175,40 yakınlarından kar realizasyonu gerçekleşebilir. Ancak bu geri çekilmenin zirve seviyelerinde yaşanmasını normal karşılarız. Hisse için aşağı yöndeki düzeltmeleri alım fırsatı olarak görüyoruz. 175,40 seviyesinin yukarı yönde aşılması halinde ise 183 TL olan hedef fiyatımıza ulaşmasını bekliyoruz.

YASAL UYARI: Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.