Güncel Piyasa ve Ekonomi Yorumları
Analizler

PGSUS 1Ç Bilanço Analizi

Pegasus (PGSUS) 1Ç21 döneminde 933.2 milyon TL zarar yazdı. Beklenti 818 milyon TL zarar yönündeydi. Zarardaki ana etki cironun %42 küçülmesinden geldi. Buna ek olarak kur farkı giderlerdeki artış, gelirlerdeki azalış ve operasyonel tarafta -40.4 milyon TL beklenti olan FAVÖK’ün -85.3 milyon TL açıklaması sonuçları olumsuz etkilemiş görünüyor. Covid-19 kısıtlamaları faaliyetler üzerinde baskı yaratmaya devam ediyor.

Misafir sayısındaki gerileme ve düşen birim gelirlere bağlı olarak Euro bazında toplam gelirler 1Ç21’de %57 azalarak 123 mln Euro oldu. Sabit nakit maliyetler 1Ç21’de %42 gerileme gösterdi. 1Ç21’de -5 mln Euro yani -85 milyon TL FAVÖK kaydedildi. Yılın ilk çeyreğinde 933.2 milyon TL zarar kaydedildi. Operasyonel zararın yanında net 11 mln Euro’luk kur farkı gideri de net zararda etkili oldu.

Net borç pozisyonu artıyor
Şirketin net borç pozisyonu 2020 yılının aynı dönemine göre %102,2 artarken, bir önceki çeyreğe göre %16,6 artarak bu dönemde 18,0 milyar TL net borcu gerçekleşti. Net borç/FAVÖK rasyosu ise 96,6 seviyesinde gerçekleşti. 31 Mart 2021 itibariyle şirketin 6,6 milyar TL döviz açığı bulunmaktadır.

Şirketin nakit değerleri arttı
Şirketin nakit değerleri 2020 yıl sonuna göre 283,1 milyon TL artarak 3,9 milyar TL oldu. İşletme faaliyetlerinden 114,5 milyon TL nakit girişi
sağlandı. Yatırım faaliyetlerinden 77,9 milyon TL nakit çıkışı olurken finansman faaliyetlerinden 70,3 milyon TL nakit çıkışı oldu. Pegasus Şubat 2021’deki tahvil ihracı ile 260 milyon TL finansman sağlandı. Likiditeyi destekleme çalışmaları devam ediyor: Nisan 2021’deki Eurobond ihracı ile 375 mln Dolar uzun vadeli finansman sağlandı.

İleriye yönelik beklentiler
Pegasus yolcu talebinde Haziran ayında toparlanma görüleceğini ve talebin yaz sezonunda kademeli olarak iyileşmeye devam edeceğini öngörüyor. Baz senaryoda 3Ç21 AKK üretimi yıllık yaklaşık %85, 12A21 AKK üretimi %70-%75 seviyesinde öngörülmektedir. 2021 sonunda filo büyüklüğünün 91 uçak seviyesinde olması bekleniyor. Tahminler COVID-19 salgınının gelişimi ve otoritelerin seyahat kısıtlamalarına ilişkin kararlarına bağlı olarak değişiklik gösterebileceği ifade ediliyor.

Değerlendirme
Zorlu faaliyet koşulları sonucunda Pegasus beklentinin üzeninde zarar açıkladı. Bu sonuçların piyasa tarafından fiyatlara yansıtıldığını
düşünüyoruz. Bu sonuçlar piyasa için sürpriz niteliğinde olmayacaktır. Ancak zararın beklentinin de üzerinde gelmesi sabah açılışta ek bir bası
getirebilir. Hissenin son haftalarda gösterdiği yukarı eğilim bu gelen bilanço rakamları sonrası kar realizasyonu için bahane olabilir. Sonuç olarak PGSUS’un yolcu sayısı 1Ç dönemde iç hatlarda %33, dış hatlarda %63 oranında geriledi. Ciroda buna benzer oranda gerileme kaydetti.
Operasyonların durması sebebiyle 1Ç’de 85 milyon TL negatif FAVÖK açıklandı. Havacılık sektörü hisseleri için genel yaşanan durum ne kadar
uzun sürerse toparlanma da o kadar uzun sürecektir.

Taktik olarak, göstergeler aşırı alım bölgesini işaret ederken PGSUS günlük hareketli ortalamalarından yukarı önde uzaklaştı. Bu finansal sonuçların kar realizasyonu ile karşılaşması halinde ilk etapta 50 günlük ortalama olan 76.85 seviyene doğru gerilemesi beklenebilir. Hissede baskının artması ve satışların 50 günlük ortalaması altında yoğunlaşması halinde 22 haftalık ortalama olan 75.60 seviyesi ilk deste konumunda olacaktır. Kısa vadeli bakan yatırımcılar için temkinli olunmasında fayda var. Ancak uzun vadeli yatırımcı için geri çekilmeler alım fırsatı olarak değerlendirilebilir.

UYARI: Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.