Güncel Piyasa ve Ekonomi Yorumları
Analizler

TAV Havalimanları 3Ç19 Bilanço Değerlendirmesi

Şirket 2019 yılı üçüncü çeyreğinde cirosunu %10 artırarak 1.3 mlr TL’den 1.5 mlr TL’ye taşıdı. Brüt satış karı ise geçen yıl aynı dönemine kıyasla %8 yükseldi. Esas faaliyet karında aynı dönemlerde %6 artış oldu. TL cinsinden ne kar yıllık olarak %16 geriledi.

Şirket Euro Bazında 3Ç dönemde 247 mln € satış, 156 mln € VAFÖK ve 89 mln € net kar kaydetti. Piyasa beklentisi net karın 80 mln € gelmesi yönündeydi. Şirketin net kar beklentisinde yaşanan sapmada kısmen azalan faaliyet giderleri ve maliyetlerdeki kontrol etkili olmuş görünüyor. Ayrıca dış hat trafiğinin güçlü seyri şirket finansallarına olumlu yansıdı.

Ciro büyümesi sürüyor

Atatürk Havalimanı hariç tutulduğunda şirketin konsolide satış gelirleri 3Ç19’da yer hizmetleri operasyonlarındaki güçlü büyüme, duty free ürünlerinden elde edilen komisyonlardaki artış ve yolcu salon hizmet gelirlerindeki büyüme sayesinde yıllık bazda %10 artışla 247 mn €’ya ulaştı. Bunda THY ve Pegasus’un kapasitelerini yurt içi yolcudan yurt dışı yolcuya kaydırmasının etkisi hissediliyor.

Şirket dokuz aylık dönemde bir önce yılın aynı dönemine göre cirosunu Euro bazında %9 artırdı. 2018 yılı dokuz aylık dönemde 541 mn € olan cirosunu 2019 yılı dokuz aylık dönemde 592 mn €’a yükseltti. Şirketin hemen hemen tüm havalimanlarının dış hat trafiğinde görülen büyümenin yanı sıra, yer hizmetleri ve işletme hizmetlerinin yeni operasyonlarının etkisi cirodaki artışta olumlu katkı sağladı. Yer hizmet gelirleri dokuz aylık dönemde %19, havacılık gelirleri %11 ve yiyecek, içecek gelirleri %4 arttı.

Marjlarda ciddi baskı var

FAVÖK marjı Atatürk Havalimanı kapanışına bağlı olarak hizmet şirketlerinin marjlarının olumsuz etkilenmesi ve hizmet şirketlerinin yeni operasyonlarının başlangıç maliyetleri nedeniyle ciroya oranla daha az artış görüldü. Şirketin FAVÖK marjında geçen 3Ç dönemine göre 5 puan gerileme, 2019 yılının geçen çeyreğine göre ise 38 puan gerileme var. Hizmet şirketlerindeki zayıf performans TAV’ın performansını da aşağı çekmiş.

Geleceğe ilişkin beklentiler

Şirket, 13 Şubat 2019 yılındaki beklentilerini korumuş. 2019 yılında toplam TAV Havalimanları Yolcu trafiğinin (Atatürk Havalimanı hariç) 90 ile 94 milyon yolcu arasında olmasını bekliyor. Faiz Amortisman ve Vergi öncesi Kar (FAVÖK) (Atatürk Havalimanı hariç) %38-42 daha düşük ve toplam yatırım harcama beklentilerini €70m ile €80m arasında korumuş.

Eylül sonu itibari ile TAVHL’nin 3.131 mn TL net borcu bulunuyor. Net Borç/FAVÖK oranı 1.1x ile oldukça makul seviyelerde. Cari oran 1.1x ve likidite oranı ise 1.06x seviyesinde bulunuyor. Şirket’in borç çevirme oranları iyi.

Sonuç

Sürmekte olan Atatürk Havalimanı’nın kapanışıyla ilgili tazminat görüşmeleri beklenti yaratması açısından şirketin ana katalizörü olmaya devam ediyor. Şirket, finansal sonuçlarına ilişkin notunda görüşmelerin yılsonuna kadar netleşmesini beklediğini paylaşmıştı. Önümüzdeki günlerde telafi ödemesinin zamanı, miktarı ve bununla bilgili gelişmeler hisse performansında etkili olabileceğini düşünüyoruz. Şirketin 3Ç19 finansallarını sınırlı olumlu karşılıyoruz.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.