Güncel Piyasa ve Ekonomi Yorumları
Analizler

TAVHL – 3Ç20 BİLANÇO ANALİZ

Tav Havalimanları (TAVHL) 3Ç20 döneminde beklentinin üzerinde 444.8 mn TL zarar açıkladı. Beklentiler 394 mn TL zarar açıklayacağı yönündeydi. 2019 yılı aynı çeyreğinde 561.1 mn TL net kar yazmıştı.


Zarardaki en belirgin etken cirodaki ciddi düşüş oldu. Covid-19 nedeniyle Mart ayının 2. Haftasında itibaren başlayan uçuş kısıtlamaları Haziran ayında normalleşmeye başlamasına karşın Ağustos ayından kısıtlamaların etkisinde daha net bir azalma hissedildi. Dolayısıyla bunun cirodaki negatif yansıması sürdü. 3Ç döneminde ciroda %53.6 azalma söz konusu. Brüt satış karı ise %73 düştü. Ancak 2Ç dönemde faaliyetlerin tamamen durması ve toparlanmanın gecikmesi nedeniyle cirodaki negatif etkinin sürmesi sürpriz değil. Dolayısıyla hisse performansındaki baskının bundan ötürü sürdüğünü izlemeye devam ediyoruz.

Bununla birlikte finansman gideler ile özkaynak yöntemiyle değerlenen yatırımların karlarından paylardaki değişim net karı aşağı çeken etkenler olmuş. Covid-19 nedeniyle uçuş kısıtlamaları ve Medine Havalimanındaki payın %33’ten %50’ye çıkması özsermaye yöntemiyle değerlenen yatırımların toplam performansının düşmesine neden oldu.


TAVHL 3Ç20’de esas faaliyet karı 17.7 mn TL olarak açıklandı. Faaliyetlerde görece artış esas faaliyet karının ilk defa bu çeyrekte artıya dönmesini destekledi. Şirketin iş hacminde meydana gelen önemli düşüş ve alınan maliyet azaltıcı önlemler sayesinde faaliyet giderlerinde azalma yaşandı.
FAVÖK 155.5 mn TL kar yönünde açıklandı. Ciroda meydana gelen düşüşe paralel olarak alınan önlemler sayesinde düşüş azaldı.

Şirket Performansı Zayıf
İlk dokuz aylık sonuçlara baktığımızda gelirlerin hemen hemen hepsinde € bazında %50’nin üzerinde düşüşler var. Yer Hizmetleri ve Yazılım gelirleri pandemi nedeniyle yaşanan seyahat kısıtlamalarından görece daha az etkilendi. Ancak ciroyu besleyen ana kalemlerde faaliyetler durduğu için etkisi hissedilmedi. Coğrafi konumlara göre elde edilen gelirlerde tüm ülkelerdeki kısıtlamaların yansıması hala hissedilmeye devam ediyor. Gelirlerdeki belirgin düşüşlerde kısmi toparlanma var.


Dokuz aylık dönemde ciro geçen yılın aynı dönemine göre %53 düştü. Brüt satış karı %73 ve faaliyet gideri %13 geriledi. FAVÖK doz alık dönemde geçen yıla göre %95 azaldı ve TAVHL 9 aylık zararı 1.515 mn TL oldu.


Kar marjları faaliyetlerdeki kısmi toparlanma ve maliyet kontrolü sayesinde çeyreksel olarak artış gösterdi. Ancak önümüzdeki dönemde dünyada vaka sayılarının artmaya başlamasına bağlı olarak kısıtlamaların tekrar gündeme gelmesi karlılıktaki oynaklığa zemin hazırlayacaktır.
Şirket 2020 yılı için bir öngörüde bulunamıyor. Şirket Şubat ayında finansal beklentilerini paylaşmıştı ancak virüs nedeniyle gerçekleşmenin olmayacağını bildirmişti. Bunun üzerine ek bir beklenti yayımlanmadı. Dolayısıyla önünü görmek için daha fazla zamana ihtiyaç var gibi görünüyor. Bu sene Mayıs ayında Almati Kazakisstan satın alması Şirketin önümüzdeki süreçte elini oldukça güçlendirecek. Bu satın almayı önümüzdeki süreç için olumlu buluyoruz.


Borçluluk Durumu
3Ç’de net borç arttı. TAV’ın 30 Eylül 2020 itibariyle 912 mn € net borcu bulunuyor. Bu rakam Mart sonu itibariyle 790.8 mn € ve Haziran itibariyle 889 mn € idi. 30 Eylül itibariyle Tüm finansal borcun 72%’i faiz swapıyla sabitlenmiştir. Bu gelişmelerle birlikte Net Borç / 2019 yılının FAVÖK 2.8 oldu. Net borcun artmasına karşın yıllık FAVÖK’e oranı oldukça düşük seviyelerde. Dolayısıyla Şirketin borç çevirme sorunu yok.

Hisse Geri Alım
TAV Havalimanları, 13 Mart – 1 Eylül tarihleri arasında yaklaşık toplam 2 milyon adet hisseyi ortalama 16,19 TL fiyatla geri satın aldı. Hisse alım miktarı yaklaşık 33.1 milyon TL tutarında oldu. Bu Şirket toplam sermayesinin %0,56’sına denk geliyor. Olumlu.


Değerlendirme
Virüsün sektörde üzerindeki belirsizliği Şirketin bir öngörüde bulunmasına mani oluyor. Dolayısıyla TAVHL için hedef fiyat hesaplamama kararımızı sürdürüyoruz. Pandemi sürecinin sektör üzerindeki baskısının ve belirsizliğinin sürmesi halinde Şirket hissesindeki baskının da sürmesini bekliyoruz.

TAVHL’nin yolcu sayısı yıllık bazda % 68 geriledi. Haziran ayından itibaren kısıtlamalar kalkmış olmasına karşın dünyada kısmi uçuş daralmaları Şirket finansallarına ve uçuş rakamlarına olumsuz yansımaya devam ediyor. Süreç tam olarak değişmiş değil. Dolayısıyla yatırımcılar için 2Ç’de öne sürdüğümüz stratejiyi benimsemeye devam ediyoruz.


Bu bakışla, elinde TAVHL hissesi olan yatırımcıların bugünden yarına yani kısa vadede güçlü bir getiri beklentisi varsa hisse şu an bunu karşılayabilecek bir temele sahip olmadığını bilmesi gerek. Dolayısıyla Şirket hissesinin uzun vadede potansiyel sağlayabileceğini ancak kısa vadede etkili bir getiri için uygun olmayacağını düşünmeye devam ediyoruz. Uzun vadeden kastımız ise salgına yönelik gelişmelerle değişkenlik gösterebilir. Avrupa başta olmak üzere artan vaka sayıları kısıtlama ve ekonomik kapatmaları beraberinde getirebilir. Buna karşın gelişmelere bağlı olarak ne kadar çabuk bir toparlanma olursa Şirket finansallarına ve dolayısıyla Şirket hissesine yansıyacaktır.


TAVHL’yi finansal yapısı ve yıla güçlü nakitle girmesi konusunda beğeniyoruz. Pandemi sonrası yönetilebilir maliyet yapısı ve Kazakistan Almati Havaalanı satın alımının olumlu etkisi Şirketi ön plana çıkarıyor.

Uyarı Notu: Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.