THYAO 2Ç20 Bilanço Değerlendirmesi

Türk Havayolları 2Ç20’de 2.2 milyar TL zarar yazdı. Beklenti 1.8 milyar TL zarar yönündeydi. Net kardaki düşüşte cironun %67 gerilemesi ana etki. Bununla birlikte finansman giderlerinin artması ve vergi gideri net karda baskı oluşturan unsurlar arasında oldu.

THY’nin altı aylık dönemdeki zararı 1.1 milyar TL’den 4.2 milyar TL’ye yükseldi. Ciro geçen yılın altı aylık dönemine göre %36 daraldı.

Kargo gelirlerinin desteği ve etkin gider yöntemiyle finansallara yansıyan zayıflık sınırlı kaldı. Bu sonuçlar faaliyetlerin durması nedeniyle zaten bekleniyordu. Hisse tarafında ek bir satış baskısı olmasını beklemiyoruz. Salgına yönelik tekrar kısıtlamaların gelmemesi halinde en kötüsü geride kaldı denilebilir. Buna bağlı olarak finansalların hisse performansı üzerinde nötr etkisinin olmasını bekliyoruz. En kötüsünün geride kaldığı algısı güçlenirse yukarı yönlü tepkilerde izlenebilir.

Ciroda kargo geliri etkisi

2Ç’de tarifeli hizmetlerden gelen yolcu gelirleri yıllık olarak önemli ölçüde geriledi. Bu toplam yolcu gelirlerinin düşmesine neden oldu. Geçen yıl 2Ç’de 15.8 milyar TL olan toplam yolcu gelirleri 2Ç20’de 782 milyon TL’ye geriledi. Bu zaten uçuş faaliyetlerinin durması nedeniyle bekleniyordu.

Salgın süresince kargo taşımacılığı ön planda kaldı. THY’nin yolcu uçaklarında taşınan kargo gelirlerinin gerilemesine karşın kargo uçaklarına ait gelirler yıllık bazda 1.2 milyar TL’de 4.9 milyar TL’ye yükseldi. 2Ç’deki toplam kargo geliri ise geçen yılın iki katı artmış oldu.

2Ç’de geçen yıla göre toplam gelirler %71 ve yolcu gelirleri %95 geriledi. Kargo geliri ise %90 arttı.

Tüm bu sonuçlarla birlikte 2Ç döneminde ciro yıllık bazda %67 geriledi. Net satışlar geçen yıl 2Ç’de 18.6 milyar TL iken 2020 yılının 2Ç döneminde 6.1 milyar TL’ gerilemiş oldu. Cironun daha da daralmasını kargo gelirleri dengelemiş görünüyor. THY, kargo tarafında güçlü talep ortamından yararlanmış.

Marjlar zayıf

Karlılıkta ciddi baskılar oluştu. Bu sonuçlarla marjdaki gerileme uyumlu. Yılın 4. Çeyreğinden sonra marjlardaki toparlanmanın daha etkin olacağını düşünüyoruz. FAVÖK marjında yıllık bazda 7 puan, çeyreksel bazda 15 puan artış var. Bunda maliyet kontrolü ve kargo tarafının etkisi hissedilmiş.

THY’nin 2Ç20’de 63.1 milyar TL döviz pozisyon açığı bulunuyor. Ayrıca, Şirket 2020 1Ç’den bu yana net borç pozisyonunu 5.8 milyar TL artırarak 874milyar TL’ye yükseltmiş görünüyor. Net borç/FAVÖK oranı %8.2 seviyesi ile yüksek yerlerde bulunuyor. Cari oran 0,64x, likidite oranı 0,59x gibi çok düşük seviyede. THY’nin net borç pozisyondaki yükseliş sarı alarmdan kırmızı alarma dönüyor. Bu tarafta temkinliyiz. Ancak faaliyetlerin eski ritmine gelmesiyle birlikte bu tarafında daha ılımlı olacağını düşünüyoruz.

 Değerlendirme;

Büyüyen kargo operasyonları şirketin finansallarında taşıyıcı kolon görevi görmüş. THY 2Ç20 finansal sonuçları kurum olarak beklentimizden daha dinamik geldi. Daha önce de belirttiğimiz gibi en kötüsü geride kalmış olabilir. Bu zayıf sonuçların fiyatlara yansıtıldığını düşünüyoruz.

Buna karşın devam eden pandemi sürecinin belirsizliği de sürüyor. Dolayısıyla havacılık sektöründe sisli hava dağıtılmış değil. Sektörde iyileşme ne kadar gecikirse bilançodaki toparlanma ve buna bağlı olarak olumlu seyrin fiyatlara yansıması o kadar gecikecektir.

THY’nin mevcut fiyatı uzun vade bakan bir yatırımcı için iyi bir fırsat. Kısa vade için çok güçlü bir kar elde etmek isteyen yatırımcılar için uygun olamayabilir.

YASAL UYARI: Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.